Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

5 Stockholmsgade
København, 2100
Denmark

35 25 39 39

Krebs´skole er stiftet den 15. August 1872 af overlærer C.P.J. Krebs og ligger på Østerbro, København.

cleo3-temp-25.jpg

Prøveafholdelse

Interne årsprøver

Krebs’ Skole afholder hvert år før sommerferien interne årsprøver for 2. – 8. klasse.
2., 3., 4. og 5. klassernes prøver forløber som klasseprøver i to udvalgte fag. Forældre er velkomne til at overvære disse prøver.
I 6., 7. og 8. klasse afholdes ligeledes en prøve i to udvalgte fag. Prøveformen er mundtlig og kan enten være en individuel eller en gruppeprøve. Efterfølgende gives der karakter for indsatsen.

interne Årsprøver

Årsprøver 2023 vises her fra midt juni

Nationale test

Krebs’ Skole benytter undervisningsministeriets nationale test til at evaluere elevernes færdigheder i de respektive fag. De nationale test betragtes som et arbejdsredskab for læreren til at videreudvikle undervisningen i de givne klasser.
Information om nationale test ses her:                                                                                                                                                             https://uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Elevplaner-nationale-test-og-trivselsmaaling/Nationale-test

Terminsprøver

Der afholdes hvert år en terminsprøve for 8. klasserne og to terminsprøver for 9. klasserne. Disse foregår på samme måde som de afsluttende prøver i 9. klasse.

Folkeskolens prøver 2023

Krebs' Skole afholder folkeskolens prøver i alle fag der undervises i på 8. og 9. klassetrin - samt latin.
Skriftlige prøver 2023

Regler og bekendtgørelser

Bekendtgørelse af lov om folkeskolen
Bekendtgørelse om prøver og eksamen i folkeskolen